در معاملاتی که وکیل رسمی واسطه انجام معاملات از سوی موکل خویش می باشد، هنگام تنظیم قرارداد نام موکل (صاحب سند) به عنوان طرف معامله (فروشنده یا خریدار ، موجر یا مستاجر و ...) قرار می گیرد و در قسمت توضیحات به اسم وکیل و شماره وکالتنامه اشاره می گردد و امضاء نیز از سوی وکیل انجام می پذیرد.


برچسب‌ها: وکیل, وکالتنامه, قرارداد
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 18:37 |
گاهی گمان نمی کنی و می شود

گاهی نمی شود که نمی شود

گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است

گاهی نگفته قرعه بنام تو می شود

گاهی گدای گدایی و بخت نیست

گاهی تمام شهر گدای تو می شود


برچسب‌ها: گاهی, عبارات زیبا
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در دوشنبه چهاردهم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 9:24 |
در مورد برنامه صدا و سیما در سال نو نکاتی قابل تاملی وجود دارد که به سه مورد اشاره می کنم:

1. برنامه های نوروزی:
امسال بر خلاف سال های گذشته توانستم قسمتی از برنامه های نوروزی که تلویزیون های مختلف تدارک دیده بودند را ببینم. نکات فراوانی به ذهنم رسید که به بعضی از آن ها اشاره می کنم.
برنامه ای که شبکه یک با آوردن عوامل برنامه "جمعه ایرانی" آورده بود بر خلاف تبلیغاتی که از روزهای قبل بر روی آن انجام داده بود ضعیف و کلیشه ای دنبال شد.
شبکه دو با اجرای احسان علیخانی جذاب بود و شاید در آینده بیشتر در مورد حرف های جنجالی که احسان زد و موافقان و مخالفان زیادی درباره آن اظهار نظر کردند، صحبت کنم.
در شبکه سه همه کاره فرزاد حسنی بود که به گفته خودش سالی یک بار می توانیم او را در تلویزیون ببینیم.
شبکه چهار و پنج هم زیاد نتوانست نظر مرا بخود جلب نماید.
اگر برنامه های نوروزی داخلی را با موفق ترین تلویزیون فرنگی مقایسه کنم این نکته خود نمایی می کند که سطح مجریان و عوامل برنامه های داخلی با نمونه های فرنگی آن قابل مقایسه نیست و سطح سواد مجریان داخلی بسیار بالاتر است.
حال این سوال پیش می آید که چرا برنامه فرنگی ها بیشتر مخاطب را جذب می کند؟ جوابی که برای این سوال به نظر می رسد اینست که اتاق فکر پشت برنامه فرنگی قوی تر از نمونه های داخلی است که آن ها توانسته اند با تعداد عوامل بسیار کمتر، موفق تر عمل کنند.
با آوردن یک مجری توانا و سپردن همه کارها به او نمی توان موفقیت برنامه را تضمین کرد. برنامه سازان نوروزی شبکه های سیما فکر کرده بودند که مردم فقط برای دیدن بازیگران و خوانندگان پای برنامه آن ها می نشینند در حالیکه نمونه فرنگی اقشار بیشتری از اجتماع را به برنامه خود آورده بودند و به برنامه های فراتر از مصاحبه فکر کرده بودند.

2. شام ایرانی و تبلیغ بانک ملت:
شاید آسان و کم خطرترین راه در برنامه سازی تقلید و کپی برداری از نمونه های موفق باشد ولی برای صدا و سیمای کشوری مانند ایران با آن همه امکانات، بسیار زشت است که از برنامه سازانی که آن ها را متهم به ضدیت با فرهنگ ایرانی و اسلامی می کنند، تقلید نمایند.
در مورد تبلیغ بانک ملت هم شما را به این لینک ارجاع می دهم.

3. خنده بازار:
خنده بازار هم برنامه دیگری است که مسئولین شبکه سه بسیار به آن می بالند ولی تا به حال به این سوال که مردم چطور باید با قسمت هایی از برنامه که به شبکه های ماهواره ای که مردم نباید ببینند! اشاره می کند، ارتباط برقرار کنند و یا اینکه مسئولین برنامه بدون دیدن برنامه هایی که سازنده های آن یهودیان نژادپرست هستند چطور این ایده ها به نظرشان رسیده!، پاسخی نداده اند. 

آیا ما افراد خلاق نداریم و یا اینکه به آن ها میدان داده نمی شود و همه کارها به افرادی سپرده می شود که مدت هاست مشغول به کار هستند و انگیزه ای برای ریسک و خلاقیت ندارند؟


برچسب‌ها: صدا و سیما, خنده بازار, شام ایرانی, بانک ملت
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در جمعه یازدهم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 13:57 |

خدا هم که باشی، باز هم یک عده از تو ناراضی هستند


برچسب‌ها: عبارات زیبا
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در سه شنبه هشتم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 7:54 |
شاگردان از استادشان پرسیدند: “سفسطه چیست؟”
استاد کمی فکر کرد و جواب داد: “گوش کنید، مثالی می زنم، دو مرد پیش من می آیند. یکی تمیز و دیگری کثیف من به آن ها پیشنهاد می کنم حمام کنند. شما فکر می کنید، کدام یک این کار را انجام دهند؟”
هر دو شاگرد یک زبان جواب دادند: “خوب مسلما کثیفه!”
استاد گفت: “نه، تمیزه. چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه قدر آن را نمی داند. پس چه کسی حمام می کند؟”
حالا پسرها می گویند: “تمیزه!”
استاد جواب داد: “نه، کثیفه، چون او به حمام احتیاج دارد” و باز پرسید: “خوب، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند؟”
یک بار دیگر شاگردها گفتند: “کثیفه!”
استاد گفت: “اما نه، البته که هر دو! تمیزه به حمام عادت دارد و کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی حمام می گیرد؟”
بچه ها با سر درگمی جواب دادند: “هر دو!”
استاد این بار توضیح می دهد: “نه، هیچ کدام! چون کثیفه به حمام عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد!”
شاگردان با اعتراض گفتند: “بله درسته، ولی ما چطور می توانیم تشخیص دهیم؟ هر بار شما یک چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست است.”
استاد در پاسخ گفت: “خوب پس متوجه شدید، این یعنی سفسطه! خاصیت سفسطه بسته به این است که چه چیزی را بخواهی ثابت کنی!”


برچسب‌ها: سفسطه, آموزش
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 11:44 |
این درس را در ترم اول 91-90 با دکتر علی مهرابی داشتم.

در طول ترم چندین تحقیق و تمرین داشتیم که از اینجا می توانید آن ها را دانلود نمایید.امتحان هم شامل سوالات تستی بود که وقت جوابگویی به آن کم و گزینه ها خیلی به هم شبیه بود.

استاد حدود 150 مقاله خارجی معتبر را در اختیار دانشجویان قرار داده بود و هر دانشجو می بایست یکی را ترجمه کرده و تا آخر ترم ارائه دهد.


برچسب‌ها: جزوات, خلاصه درس, برنامه ریزی منابع سازمان, دکتر علی مهرابی
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در پنجشنبه سوم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 20:46 |
این درس را در ترم اول 91-90 با دکتر حامد کاظمی پور داشتم. ایشان استادی جوان، با انگیزه، با سواد و دارای آینده ای درخشان هستند. ایشان کتاب خاصی را معرفی کردند و از جزواتی که خودشان تهیه کرده بودند تدریس می کردند. 

در طول ترم چندین تحقیق و تمرین داشتیم که از اینجا می توانید آن ها را دانلود نمایید. امتحان هم شامل انواع سوالات تستی، جواب کوتاه و ... بود که دانشجویان را غافلگیر کرده بود.

در طول ترم باید یک مقاله به معنای واقعی در رابطه با موضوع درس تهیه می کردیم و بعد از ترم حضورا آن را خدمت استاد ارائه دادیم.


برچسب‌ها: سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری, جزوات, خلاصه درس, دکتر حامد کاظمی پور
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در پنجشنبه سوم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 20:39 |
انتخاب نام سال قبل از این‌که بخواهد یک وظیفه‌ اجرایی مشخصی روی دوش دولت و دستگاه‌ها بگذارد، یک پدیده‌ اجتماعی است. یعنی جنس این کار بیش از آن که دولتی باشد، اجتماعی است و به همین دلیل همه نسبت به آن وظیفه دارند.

۱۳۷۸: امام خمینی (ره)
۱۳۷۹: امام علی (‌ع)
۱۳۸۰: اقتدار ملی و اشتغال آفرینی
۱۳۸۱: عزت و افتخارحسینی
۱۳۸۲: خدمت گذاری
۱۳۸۳: پاسخگویی
۱۳۸۴: همبستگی ملی و مشارکت
۱۳۸۵: پیامبر اعظم (ص)
۱۳۸۶: اتحاد ملی انسجام اسلامی
۱۳۸۷: نوآوری و شکوفایی
۱۳۸۸: اصلاح الگوی مصرف
۱۳۸۹: همت مضاعف، کار مضاعف
۱۳۹۰: جهاد اقتصادی
۱۳۹۱: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه دوم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 15:39 |


برچسب‌ها: تبریک
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در سه شنبه یکم فروردین ۱۳۹۱ و ساعت 0:1 |