نظريه شش سيگما

روش 6 سيگما يک رويکرد مديريت  پروژه  محور براي بهبود  محصولات  و خدمات سازمان است و باکاهش  مداوم کاستي ها و خطاها در سازمان  به پيش مي رود . اين يک استراتژي تجاري است که به روي بهبود فهم احتياجات وخواسته هاي مشتري ها، سيستم هاي تجاري,  بهره وري و عملکرد مالي متمرکز  شده است. در اواسط دهه هشتاد، استفاده از روشهاي 6 سيگما به بسياري از سازمانها  اجازه داده که برتري رقابتي خود را با کامل کردن دانش فرآيند بوسيله آمار، مهندسي و مديريت پروژه تقويت کنند. کتابهاي بي شمار و مقالات زيادي مفاهيم پايه و مزاياي  روش  6  سيگما را عرضه داشته  اند. چالش ها و حقيقت ها در اجراي روش 6 سيگما  به طور موفق  بسيار وسيع هستند. اما مزاياي  به کارگيري روش 6 سيگما در سازمانهاي تکنولوژي محور و پروژه محور به همان اندازه متعدد و هنگفت هستند.


+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه سوم آذر ۱۳۸۹ و ساعت 9:52 |