نظريه شش سيگما
روش 6 سيگما يک رويکرد مديريت پروژه محور براي بهبود محصولات و خدمات سازمان است و باکاهش مداوم کاستي ها و خطاها در سازمان به پيش مي رود . اين يک استراتژي تجاري است که به روي بهبود فهم احتياجات وخواسته هاي مشتري ها، سيستم هاي تجاري, بهره وري و عملکرد مالي متمرکز شده است. در اواسط دهه هشتاد، استفاده از روشهاي 6 سيگما به بسياري از سازمانها اجازه داده که برتري رقابتي خود را با کامل کردن دانش فرآيند بوسيله آمار، مهندسي و مديريت پروژه تقويت کنند. کتابهاي بي شمار و مقالات زيادي مفاهيم پايه و مزاياي روش 6 سيگما را عرضه داشته اند. چالش ها و حقيقت ها در اجراي روش 6 سيگما به طور موفق بسيار وسيع هستند. اما مزاياي به کارگيري روش 6 سيگما در سازمانهاي تکنولوژي محور و پروژه محور به همان اندازه متعدد و هنگفت هستند.