مکان برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال:
در مصلای بزرگ امام خمینی تهران محل برگزاری این نمایشگاه بود.
زمان برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال:
افتتاحیه پنجشنبه 15/7/89
برگزاری نمایشگاه از 15/7/89 لغایت 24/7/89
اختتامیه بخش های اصلی سه شنبه 20/7/89
بازدید از ساعت ۱۰ الی ۲۱
جشنواره و نمایشگاه رسانههای دیجیتال چه تفاوتی با هم دارند؟
جشنوارهی رسانههای دیجیتال مسابقهای است که در آن نرمافزارهای ثبت نام شده در بخشها و عناوین مختلف باهم به رقابت پرداخته و کارشناسان براساس کاربرگها (فرمهای مخصوص بررسی نرمافزار) به هر نرمافزار امتیاز خاصی میدهند و در نهایت در هر عنوان تعدادی نرمافزار به عنوان کاندیدای دریافت جایزه معرفی و در مرحلهی آخر در هر عنوان سه اثر برگزیده شده که علاوه بر دریافت جوایز نفیس و معرفی از طریق رسانههای جمعی، از حمایتهای مختلف مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال برخوردار خواهند شد. نمایشگاه رسانههای دیجیتال، جایگاه عرضه توانمندیهای تولیدی عرصه رسانههای دیجیتال به متخصصان این عرصه و عموم مردم میباشد. تولید کنندگان محصولات نرمافزاری، پایگاههای اینترنتی و وبلاگها و ارائه کنندگان خدمات رسانههای دیجیتال در این نمایشگاه که مهر ماه هرسال در مصلای بزرگ تهران برگزار میشود حضور یافته و به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود میپردازند.
اهداف برگزاری سومين نمایشگاه و جشنواره بين المللي رسانه هاي ديجيتال :
1. جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملّی و اسلامی در حوزه رسانههای دیجیتال
2. ایجاد جایگاهی سالانه برای عرضه و ارزیابی رسانه های دیجیتال در کشور
3. فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانههای دیجیتال 4. توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال
5. کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور 6. حمایت از افراد، مراکز، مؤسسات، تشکلها و شرکتهای فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال
7. بستر سازی و فراهم کردن زمینه لازم برای تحقق جنبش نرم افزاری در حوزه محتوایی فنآوری اطلاعات
8. ایجاد بستر رقابت میان تولیدکنندگان رسانه های دیجیتال در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق بخشی به بازار داخلی و صادرات در این صنعت
9. ارتباط و تعامل با کشورهای دارای تکنولوژی در حوزه رسانه های دیجیتال به منظور بالا بردن سطح کیفی محصولات تولید شده در داخل کشور
10. فراهم نمودن بستر لازم برای توسعه صادارت نرم افزارهای رایانه ای
این نمایشگاه از شش بخش اصلی تشکیل شده است:
1. نرم افزار های رسانه ای
2. بازی های رایانه ای
3. پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها
4. پژوهش ،فن آوری و نو آوری
5. نرم افزار های تلفن همراه
6. هنر های دیجیتال
مساحت نمایشگاه:
70000متر مربع است که نسبت به دوره قبل 15000 متر مربع افزایش یافته.
بازدید از نمایشگاه:
تخمین زده می شود که 1500000 نفر ازاین نمایشگاه دیدن فرمایند که نسبت به دوره قبل 500000نفر رشد خواهد کرد.
تعداد غرفه های نمایشگاه:
850غرفه که نسبت به دوره قبل 150 غرفه زیاد شده است.
تعداد کارگاه های و نشست های تخصصی و آموزشی:
250 کارگاه و نشست تخصصی و آموزشی در این نمایشگاه برگزار می شود که نسبت به دوره قبل 30 کارگاه و نشست تخصصی و آموزشی اضافه شده.
آثار رسیده به جشنواره :
20000اثر به نمایشگاه رسیده که نسبت به دوره قبل 9000 اثر بیشتر شده.
بخش های جشنواره ای و نمایشگاهی:
1. بخش نرم افزار های رسانه ای
2. بخش بازی های رایانه ای
3. بخش پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها
4. بخش پژوهش ،فن آوری و نو آوری
5. بخش نرم افزار های تلفن همراه
6. بخش هنر های دیجیتال
بخش های نمایشگاهی:
1. بخش بین الملل
2. بخش شهر دیجیتال،اصلاح الگوی مصرف
3. بخش خانواده،فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
4. بخش نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی
5. بخش مراکز ارائه دهنده خدمات حوزه رسانه های دیجیتال
6. بخش رسانه های دیجیتال در آیینه هنر
7. بخش سازمان ها و استان ها
8. بخش مسابقات
9. بخش ویژه سی سال دفاع مقدس
10. بخش برگزیدان ادوار جشنواره رسانه های دیجیتال
نکته جالب این بود که نمایشگاه آبزیان نیز همزمان با این نمایشگاه در همان مکان برگزار می شد.