دو چیز را همیشه فراموش كن:

خوبی كه به كسی می كنی

بدی كه كسی به تو می كند


همیشه به یاد داشته باش:

اگر در مجلسی وارد شدی زبانت را نگه دار

اگر در سفره ای نشستی شكمت را نگه دار

اگر در خانه ای وارد شدی چشمانت را نگه دار

اگر در نماز ایستادی دلت را نگه دار


دنیا دو روز است:

یك روز با تو و یك روز علیه تو

روزی كه با توست مغرور مشو

و روزی كه علیه توست مایوس نشو

چرا كه هر دو پایان پذیرند


آموختن را بکار ببند:

به چشمانت بیاموز كه هر كسی ارزش نگاه ندارد

به دستانت بیاموز كه هر گلی ارزش چیدن ندارد

به دلت بیاموز كه هر عشقی ارزش پرورش ندارد


سه چیز را از هم جدا كن:

عشق، هوس و تقدیر

چون اولی مقدس است و دومی شیطانی

اولی تو را به پاكی می برد و دومی به پلیدی

در دنیا فقط 3 نفر هستند كه بدون هیچ چشمداشت و منتی و فقط به خاطر خودت خواسته هایت را برطرف میكنند، پدر و مادرت و نفر سومی كه خودت پیدایش میكنی، مواظب باش كه از دستش ندهی و بدان كه تو هم برای او نفر سوم خواهی بود چرا که در ترسیم تقدیرت نیز نقش خواهد داشت.

چشم و زبان، دو سلاح بزرگ در نزد تو هستند
چگونه از آنها استفاده میكنی؟ مانند تیری زهرآلود یا آفتابی جهانتاب، زندگی گیر یا زندگی بخش؟

بدان كه قلبت كوچك است پس نمیتوانی تقسیمش كنی
هرگاه خواستی آنرا ببخشی با تمام وجودت ببخش كه كوچكی اش جبران شود.

هیچگاه عشق را با محبت، دلسوزی، ترحم و دوست داشتن یكی ندان
چون همه اینها اجزاء كوچكتر عشق هستند نه خود عشق.

همیشه با خدا درد دل كن نه با خلق خدا و فقط به او توكل كن
آنگاه می بینی كه چگونه قبل از اینكه خودت دست به كار شوی، كارها به خوبی پیش می روند.

از خدا خواستن عزت است
اگر برآورده شود رحمت است و اگر نشود حكمت است.

از خلق خدا خواستن خفت است
اگر برآورده شود منت است اگر نشود ذلت است.

هر چه می خواهی از خدا بخواه و در نظر داشته باش كه برای او غیر ممكن وجود ندارد
و تمام غیر ممكن ها فقط برای کسانیست که
از ایمــان دل بریده اند و امیــد را به دل راه نمی دهند

+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در یکشنبه دوم آبان ۱۳۸۹ و ساعت 22:30 |

  معماری اطلاعات

معماری اطلاعات در سالهای اخیر به عنوان یک واژه نوین در طراحی وب به صورت چشم گیری راه یافته است .این مقاله به تعریف و تاریخچه معماری اطلاعات می پردازد.



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 12:25 |
معماری سازمانی برپایه فناوری اطلاعات و ارتباطات

در دنیایی که شتاب فزاینده تحولات عنان اختیاراز کف انسانها ربوده است در دورانی که پیچیدگی در تمامی عرصه های زندگی و سیستم های اجتماعی رخنه کرده است در عصری که فناوری ارتباطات و اطلاعات سبب ظهور الگوهای نوینی از کسب و کار و تعاملات اجتماعی گشته است سازمانها با چالشهای جدی مواجهند. سازمانها به عنوان نهادهای اجتماعی متأثر از تحولات دچار پیچیدگیهای روزافزونی در سیستم هـــــا و تعاملات خویش گشته اند و به ناچار برای همراهی و یارهبری در عصر تحول& نیازمند برنامه ریزی و بازنگری خویش هستنـــد. در این شرایط معماری به عنوان واژه ای آشنـــا در عرصه سازمانی از نقش ویژه ای برخوردار شده است. همان طور که توانایی هر موجود زنده ای تاحد زیادی تحت تاثیر معماری اندام و سیستم های زیستی وی است همانگونه که زیبایی و کارایی یک ساختمان از نوع معماری آن نشأت می گیرد به همان دلیل و دلایلی دیگر معماری سازمانی نقش عمده ای در بازنگری و برنامه ریزی سازمانها بر دوش دارد. (O’ROURKE ET AL 2003) از آنجا که حجم وسیعی از تحولات عصر جدید ناشی از فناوری اطلاعات و ارتباطات شمرده می شود& سازمانها نیازمند آنند که چیستی خو یش را حول مفاهیم و واژگان عصر جدید باز تعریف کنند. به عبارتی طرحی نو دراندازند و معماری جدیدی برپایه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنا نهند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 12:22 |

چارچوب زاکمن در فرآیند معماری سازمانی

در دهه اخیر، فعالیتهای زیادی در رابطه با معماری سازمانی و نیز روشها و استانداردهای آن در سطح دنیا صورت گرفته است. معماری سازمانی به عنوان راه‌حلی جامع و راهبردی در مدیریت توسعه سیستم‌های اطلاعاتی از دهه 1990 میلادی با حرکت فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر، اغلب کشورهای دنیا، معماری سازمانی را به عنوان روشی استاندارد در شناخت و باز مهندسی سازمان شناخته و مورد استفاده قرار می‌دهند. در معماری سازمانی برای طراحی آن و طبقه‌بندی اطلاعات و اجرا نیاز به چارچوب است که موضوع بحث مقاله قرار دارد. از چارچوبهای مورد بحث، چارچوب زاکمن (Zachman) بدین سبب که به همه جنبه‌های سازمان توجه کرده است، بیشتر مورد نظر می‌باشد و به عنوان چارچوب مادر از آن یاد می‌شود. در این مقاله سعی بر آن است تا چارچوب زاکمن، جنبه‌ها و ابعاد آن به طور اجمالی مورد بحث قرار گیرد و مزایای آن گفته شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 12:12 |

جایگاه،نقش،تعریف،مفهوم،ابعاد و طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت

این مقاله جایگاه، نقش، تعریف، مفهوم، ابعاد و طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت را شرح می دهد. مدل سیستمی سازمان و نقش سیستم اطلاعات در مدیریت آن، انواع سیستم های اطلاعاتی در سازمان، تعریف سیستم اطلاعات مدیریت، مفهوم سیستم اطلاعات مدیریت، نیاز به یک پایگاه اطلاعات، مدل های تصمیم گیری در سیستم اطلاعات مدیریت و ابعاد طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت از جمله مباحث این مقاله هستند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 12:4 |

مقدمه‌ای بر سیستم های اطلاعات

در این مقاله کلیات و مبانی سیستم‌های اطلاعات ارائه می‌شود. تعریف سیستم اطلاعات، کار سیستم اطلاعات، رایانه و سیستم اطلاعات، کاربرد سیستم‌های اطلاعات، مزایای استفاده از سیستم‌های اطلاعات، انواع سیستم‌های اطلاعات، عناصر تأثیرگذار بر سیستم‌های اطلاعات و چگونگی تهیه یک سیستم اطلاعات برای سازمان مباحث این مقاله را تشکیل می‌دهند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 11:58 |
در نمایشگاه رسانه های دیجیتال با نرم افزار زدن SMS های ارزان قیمت آشنا شدم که لینک معرفی آن در زیر می گذارم:

http://267295.20upload.net/files/sh5/12869976271.rar

+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و یکم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 22:52 |
ساعت 2 بعداز ظهر بود که با یکی از دوستانم درمتروی میرداماد قرار داشتم که به اتفاق او به نمایشگاه بروم. قبل از رفتن به نمایشگاه از سایت نمایشگاه به آدرس www.mdf.ir رفته بودم و اطلاعات زیر را از آن سایت استخراج کرده بودم.

مکان برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال:

در مصلای بزرگ امام خمینی تهران محل برگزاری این نمایشگاه بود.

زمان برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال:

افتتاحیه پنجشنبه 15/7/89

برگزاری نمایشگاه از 15/7/89 لغایت 24/7/89

اختتامیه بخش های اصلی سه شنبه 20/7/89

بازدید از ساعت ۱۰ الی ۲۱

جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال چه تفاوتی با هم دارند؟

جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال مسابقه‌ای است که در آن نرم‌افزارهای ثبت نام شده در بخش‌ها و عناوین مختلف باهم به رقابت پرداخته و کارشناسان براساس کاربرگ‌ها (فرم‌های مخصوص بررسی نرم‌افزار) به هر نرم‌افزار امتیاز خاصی می‌دهند و در نهایت در هر عنوان تعدادی نرم‌افزار به عنوان کاندیدای دریافت جایزه معرفی و در مرحله‌ی آخر در هر عنوان سه اثر برگزیده شده که علاوه بر دریافت جوایز نفیس و معرفی از طریق رسانه‌های جمعی، از حمایت‌های مختلف مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برخوردار خواهند شد. نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، جایگاه عرضه توانمندی‌های تولیدی عرصه رسانه‌های دیجیتال به متخصصان این عرصه و عموم مردم می‌باشد. تولید کنندگان محصولات نرم‌افزاری، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها و ارائه کنندگان خدمات رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه که مهر ماه هرسال در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود حضور یافته و به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود می‌پردازند.

اهداف برگزاری سومين نمایشگاه و جشنواره بين المللي رسانه هاي ديجيتال :

1. جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملّی و اسلامی ‌در حوزه رسانه‌های دیجیتال

2. ایجاد جایگاهی سالانه برای عرضه و ارزیابی رسانه های دیجیتال در کشور

3. فراهم کردن محیطی به منظور ‌ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال 4. توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال

5. کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی‌ به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور 6. حمایت از افراد، مراکز، مؤسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال

7. بستر سازی و فراهم کردن زمینه لازم برای تحقق جنبش نرم افزاری در حوزه محتوایی فنآوری اطلاعات

8. ایجاد بستر رقابت میان تولیدکنندگان رسانه های دیجیتال در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق بخشی به بازار داخلی و صادرات در‌ این صنعت

9. ارتباط و تعامل با کشورهای دارای تکنولوژی در حوزه رسانه های دیجیتال به منظور بالا بردن سطح کیفی محصولات تولید شده در داخل کشور

10. فراهم نمودن بستر لازم برای توسعه صادارت نرم افزارهای رایانه ای

این نمایشگاه از شش بخش اصلی  تشکیل شده است:

1.        نرم افزار های رسانه ای

2.        بازی های رایانه ای

3.        پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها

4.        پژوهش ،فن آوری و نو آوری

5.        نرم افزار های تلفن همراه

6.        هنر های دیجیتال

مساحت نمایشگاه:

70000متر مربع است که نسبت به دوره قبل 15000 متر مربع افزایش یافته.

بازدید از نمایشگاه:

تخمین زده می شود که 1500000 نفر ازاین نمایشگاه دیدن فرمایند که نسبت به دوره قبل 500000نفر رشد خواهد کرد.

تعداد غرفه های نمایشگاه:

850غرفه که نسبت به دوره قبل 150 غرفه زیاد شده است.

تعداد کارگاه های و نشست های تخصصی و آموزشی:

250 کارگاه و نشست تخصصی و آموزشی در این نمایشگاه برگزار می شود که نسبت به دوره قبل 30 کارگاه و نشست تخصصی و آموزشی اضافه شده.

آثار رسیده به جشنواره :

20000اثر به نمایشگاه رسیده که نسبت به دوره قبل 9000 اثر بیشتر شده.

بخش های جشنواره ای و نمایشگاهی:

1.        بخش نرم افزار های رسانه ای

2.        بخش بازی های رایانه ای

3.        بخش پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها

4.        بخش پژوهش ،فن آوری و نو آوری

5.        بخش نرم افزار های تلفن همراه

6.        بخش هنر های دیجیتال

بخش های  نمایشگاهی:

1.        بخش بین الملل

2.        بخش شهر دیجیتال،اصلاح الگوی مصرف

3.        بخش خانواده،فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

4.        بخش نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی

5.        بخش مراکز ارائه دهنده خدمات حوزه رسانه های دیجیتال

6.        بخش رسانه های دیجیتال در آیینه هنر

7.        بخش سازمان ها و استان ها

8.        بخش مسابقات

9.        بخش ویژه سی سال دفاع مقدس

10.     بخش برگزیدان ادوار جشنواره رسانه های دیجیتال

نکته جالب این بود که نمایشگاه آبزیان نیز همزمان با این نمایشگاه در همان مکان برگزار می شد. 

       

+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در چهارشنبه بیست و یکم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 12:59 |
نیوزهاب یک سامانه خبربان اینترنتی (مانیتور اخبار) است که به صورت شبانه‌روزی تمامی اخبار و اطلاعات فارسی منتشر شده در منابع رسمی شامل خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، وب‌سایت‌های خبری و وبلاگ‌های معتبر را گردآوری کرده و با پردازش آنها و پیروی از یک الگوریتم پیشرفته بر اساس کلمات کلیدی در پایگاه خبر خود دسته‌بندی و ذخیره می‌کند. ویژگی منحصربه‌فرد نیوزهاب در دسته‌بندی اخبار بر اساس کلمات کلیدی این اطمینان را به شما می‌دهد که تمامی اخباری که برای شما و سازمانتان اهمیت دارد را با کسر چند دقیقه پس از انتشار، دریافت کنید و دیگر خبری وجود نخواهد داشت که شما با تاخیر از انتشار آن مطلع شوید. برای استفاده و بهره‌مندی از این پایگاه خبر، نرم‌افزار خبرخوان پیشرفته‌ای مبتنی بر وب طراحی شده است تا روابط عمومی‌های محترم در هر لحظه و هر کجا بتوانند به آخرین اخبار خود دسترسی داشته باشند. این خبرخوان یک آرشیو دیجیتالی از تمامی اخبار مورد اهمیت سازمان شما خواهد بود که با ارایه ابزارهای الکترونیکی ویژه‌ای، شما را در انجام تمامی فرایندهای خبری از جمله باز انتشار اخبار برای مخاطبان درون و بیرون سازمان (بولتن‌ساز، خبرنامه الکترونیک)، تهیه گزارشات ویژه از اخبار، انتشار اخبار در اینترنت (نیوزوایر)، سنجش بازتاب رسانه و ... همیاری می‌کند.

ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در دوشنبه نوزدهم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 20:15 |

موقعی که در آموزشی سربازی در پادگان 01 ارتش گروهبان نگهبان بودم،(چون در آموزشی به کسی درجه نمی دهند،به کسی که در غیاب افسر آموزش مسئول امور یگان است ، گروهبان نگهبان می گویند) در هنگام سرکشی به نگهبانان این بیت رابر روی دیوار دیدم که برایم جالب بود. جالبتر این بود که در ساعت 3 نصفه شب در دمای زیر 10 درجه صفر بهمن 86 این بیت را نوشته بود.

خفتگان را خبر از دولت بیداران نیست

                تاغمت پیش نیاید غم مردم نخوری

+ نوشته شده توسط امیرحسین کافی در یکشنبه هجدهم مهر ۱۳۸۹ و ساعت 11:36 |